Prima pagină > deprinziare > capra romanului vazuta din Bulgaria

capra romanului vazuta din Bulgaria


http://www.novinite.com/view_news.php?id=74955

The Economist: Romania’s Political Class Outscored Bulgaria

Bulgaria’s small size may be an advantage for its EU integration, but Romania’s political class has recently outscored Bulgaria’s, the Economist commented the accession of the two countries in its first issue for the new year.

The article points out that Romania, under its president, Traian Basescu, is a bastion of Atlanticism in the Black Sea region. Bulgaria, on the other hand, is „largely passive in foreign policy, though it has good relations with Russia.”

„Bulgaria’s prime minister, Sergei Stanishev, studied in Moscow; past Romanian leaders did so too, but to admit it now would spell political doom. Mr Basescu decries communism as criminal, but Bulgarian leaders only mumble.”

The Economist says that the European Union’s two newest members are both economically and politically backward. ()
romania, bastion de atlanticism si pacificism
tre sa bagam si asta in imn, ceva de genul (a se canta cu pieptul bombat si burta supta)

din oceanul atlantic
a iesit un roman mic
si pe coada lui scria
ia ue bulgaria

ma rog, rima, altfel nu ziceam. adevarul e ca bulgarii nu’s asa nasoi cum ne place sa credem. am cunoscut numai unu’, el mi-a zis multumesc, eu i-am zis jon carton (era dupa nu mia stiu care europene sau mondiale, cand bulgarii o luasera la niste scoruri infernale, numai ca amanuntul asta il uitasem). a inteles totusi ca nu e de glumit cu romanii

intrebarea mea
e de ce Bulgaria’s small size may be an advantage? De cand small size a devenit un avantaj?
Altfel urez de la inaltimea tribunei carevasazica mult succes tarii prietene si vecine, zarzavat din belsug si tot inainte pe calea prieteniei dintre ei si Rusia. Ai vazut ca mai toti conducatorii bulgari au facut scoala la moscova sau moscowa ceea ce se poate presupune de catre cei ce nu stiu ca e de bun augur.

Mai stii ca imi povesteai de tv showul ala unde cand invitatul a zis ca e din Bulgaria toata lumea a ras cu satisfactie. Acum cateva zile au angajat unu la noi care cand a fost intrebat de unde e a zis ca din Bielorusia. Si a ras singur. Am ras si noi ca deh, a fost o gluma buna. Sigur o sa o tin minte.
Si apropo de straini, am o jigodie de italian la servici care, auzi tupeu, vine azi si ma intreaba daca sunt din Rusia. Mi-a venit sa ii trag un pumn in cap si un cap in gura. Lasa ca mi-a jignit frumusetea mea de accent dar cum poate sa ma banuiasca de asa ceva, i-am zis eu ceva de musolini, sau de traian? M-am uitat urat si fix la el pina cand a zis I am sorry. Muma lor de italieni.

din complexele mele, acum cu 23,7% mai mici
incercand sa ma dau la o gagica pe plaja la un mm dat vezi doamne, intru in vorba cu ea si o rog sa se uite si la prosopul meu (nici o aluzie), iar ea sa se arate politicoasa ma intreaba de unde sunt. de obicei la intrebarea asta nu stiu ce sa raspund, vad ca_kasparov cu 4 intrebari inainte si imi dau seama de ambiguitatea momentului, de jena ce va navali, de momentul penibil in care in primul rand nu va intelege ce zic in al doilea rand dupa ce va intelege ce zic nu va intelege ce e aia. asa ca imi recapitulez la geografie, economie si politica, ma pregatesc sufleteste si ii zic. romania. dupa cum te astepti, i-am vazut in oki coliziunea electronilor provocata de socul mental corespunzator localizarii geografice. a fost o singura coliziune, stinsa ca si cum n-ar fi fost. nu m-a intrebat mai mult, dar cum a fost clar din clatinatul din cap ca se da batuta, i-am explicat mai departe. langa ungaria. n-am fost convins ca m-a auzit, pentru ca n-a schitat nici un gest, nu a tresarit, mi-a fost frica sa nu fi murit cu ochii pe mine. asa ca am repetat, LANGA UNGARIA (leaganul romanismului transilvanean, cei la care ne uitam de jos in sus, etc). tot nimic, asa ca in disperare de cauza i-am zis langa rusia. s-a inseninat, acu ca depistase locul cu aproximatie de juma de glob, simtea ca ma bunghise. mi-a fost mie jena de jena ei, stii despre ce vorbesc.

alte perle auzite:
de la seniorii care se plimbau pe plaja. de unde esti, ma intreaba ea. din romania, ii zic politicos. a, deci vorbesti germana, imi spune ea. ma uit la tip, ii prind moaca perplexa, ne umfla pe amandoi rasu.
de la gagica cu care am lucrat. ce ocean e intre italia si iugoslavia? dar pakistanul, in ce parte a europei e?

si ca ma intrebai de ce marimea mica a bulgariei e un avantaj. pai e un avantaj pentru uniune: marime mica, inertie mica, proiecte mai mici, implementare mai scurta, mai usor de scos in mehlem (bani mai putini ca sa faci o diferenta mai mare), primejdia de a fi cotropiti mai mica. mai putine probleme si mai multe sanse sa faci ceva. cam asa ma gandesc eu

dragi mi-s complexele mele, acum ceva vreme la una din firmele la care am lucrat imi facusem doi prieteni cu care mergeam la masa la pranz cu sfintenie in fiecare zi. Nu stiu cum se facu intr-o zi si cum veni subiectul, acum cand ma gandesc nici mie nu imi vine sa cred, m-am apucat sa le explic ce si cum cu Miorita. Le-am zis povestea, poate trebuia sa le fii dat traducerea lui Bantas, si m-au ascultat in transa insa finalul i-a consternat, de fapt nu intelegeau cum e posibil sa ai asa un final la o poveste. Deh, in mintea lor de straini nu intra idea de transhumanta, metempsihoza, spiritualitate, integrarea cu natura, vorbitul cu oaia. In final s-au dat batuti si m-au intrebat direct daca ciobanul era gay. Era singura lor salvare in a clasa cazul.
Ba ti-am mai zis povestea? Daca nu zi ca ti-o zic in romana, macar cu tine am un avantaj, uite incepe asa: pe-un picior de plai.

Categorii:deprinziare Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

