Prima pagină > baliverne > orice e gresit si posibil

orice e gresit si posibil


Exista o mentalitate generalizata cum ca este imposibil, sau cel putin improbabil, sa devii milionar. Nimic mai gresit, a discuta despre distributia sanselor in termeni lineari sau cel putin gaussieni (vezi la curva lui Gauss) ascunde in sine o eroare de generalizare majora.
Paradigma acestei erori este de altfel strecurata in perceptie pe principii serios fundamentate matematic, prin elementul de baza al generalizarii: inductia. Inductia ca metoda de a demonstra un enunt isi mentine valabilitatea atat timp cat se desfasoara si se rezuma la matematica.
In momentul in care inductia scapa de sub rigoarea matematica devine o metoda luata cu asalt si utilizata abuziv ca justificare a celor mai nastrusnice concluzii.

  1. Ianuarie 22, 2009 la 3:28 am

    pai si mie tot inceputul mi-a placut si am zis sa fac un pas inainte care a iesit inapoi dar imi pusesem baza ca vii cu completarea

  2. groaznix
    Ianuarie 21, 2009 la 6:14 pm

    mi-a placut inceputul, chiar mi-a sunat cunoscut. continuarea insa pacatuieste in sens biblic, o ia galopant pe partea negativa – „inductia in sens incomplet nu e buna, e abuzata, etc”.
    greu bag seama sa fii pozitiv

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

