management frenetic


fratele meu alb, dupa cum hayek zice: on long-term we control our own fate and on short term we are captives of our own ideas

ca sa nu ma mai enervez despre managerii nostri iti dau doar un pumn in plex ca detaliu: managera noastra lucreaza acum la procese. insa nu singura ci ne pune pe noi sa zicem ce si cum vrem. rezultatul insa trebuie sa zamislim ceva ce va dainui prin veacuri zalog de legamant si flacara in vant. si care proces va trebui sa aduca cu sine samantza progresului si a bunastarii tuturor: repetabilitatea. A ajuns ea la concluzia ca totul trebuieste facut aidoma si frenetic identic fara ca noi sa incepem sa adoptam stiluri si metode diverse la probleme diverse.

ok. acum sa iti zic vestea buna. am terminat-o cu great apes si cu cimpanzeii, ma bucur nespus si sper ca cartea sa o dau cuiva imprumut si sa uit de ea.
intre timp insa m-am apucat de Hayek cu Road to Serfdom si desi e a 4a oara cand ma apuc de citit primele 2 pagini din cartea asta mi se pare ceva fabulos ca de fiecare data pricep altceva. ma gandesc ca ori cartea are mai multe inceputuri, ori eu deschid din greseala la alt capitol unde scrie introducere, ori cineva schimba continutu pe blat.

  1. Noiembrie 17, 2009 la 6:51 pm

    cred ca ai prins bine momentul de rascruce in care ma situez – am pretentia sa inteleg TOT ce citesc, si cand nu se intampla incep sa-i injur pe-aia care au scris (SRS de exemplu). sunt pe cale sa ma fac un nesimtit, sper sa vina si cu niste bani in plus.

  2. Noiembrie 17, 2009 la 6:50 pm

    treci si tu peste insa vezi ca in timpu cartii incepe sa iti puna intrebari de la inceput si te prinde. iar aia cu disclaimeru la inceput pare ca e chestie clasica, nu mai stii witty cum zicea: daca nu intelegi nimic din cartea asta inseamna ca esti un prost care nu merita sa citeasca cartea mea.

    stai calm, in plus nu inteleg de cand vrei sa si pricepi tot ce citesti, nici ala care a scris nu pricepe asa ca ia si tu doar partea comprehensibila. ce n-ai inteles ?! vezi ca cica „and” inseamna „si”

  3. Noiembrie 17, 2009 la 6:49 pm

    nu, ai nimerit bine, sunt satul de filozofie si stiinta descoperirilor de la anii 30 si inainte si dupa de nu pot sa-ti povestesc. orice ev in care cineva chiar a aplicat filozofii proaspete l-as denumi intunecat, asa ca zic ca totusi nu suntem departe. ca sa nu-ti pierd timpul si sa generalizez, as considera ca istoria umanitatii este un ev intunecat continuu, cu vagi imbunatatiri.
    hilari tipii cu ziarele, pe slashdot e o lista destul de lunguiata pe aceeasi tema, in care murdoch (mare om de jurnalistica si ziaristica in plen, sau owner de asa ceva) gavereste despre acelasi lucru, cum ii costa pe ei totul si cum nu-si recupereaza banu’, ma-ntelegi. eu personal le-as da un sut undev ainstantaneu, mi se pare de un prost gust total sa citesc stirile de azi in ziarul de maine, numa’ ca niste agarici care se autointituleaza ziaristi sa castige si ei un ban. mda.

  4. Noiembrie 17, 2009 la 6:49 pm

    ba esti sigur ca ala nu e „actoru si salbaticii” cu toma caragiu ?
    oricum ca si tine (mi-a facut impresia) sunt siktirit pina la lacrimi de temele anilor 30 un mesaj din partea mea: sa-i fut in gura iar legat de celalalt email care l-ai trimis, care nu stiu daca l-am citit sau simt ca o sa vina, ieri frunzaream printre cartile de la libraria locala cu un sturbucks alaturi si dau peste un titlu: the cult of the amateur. in care carte adicatelea autorul (fie-i numele uitat) se lua in piept cu bloggeri, forumari si youtubisti si youtupizde cum ca de ce ma astia distrug sensul profesional al meseriei. ca uite ba cum jegurile astea de bloguri si forumi si in general internetu tranteste usa in nas manifestarilor artistice unor adevarati profesionisti. un siktir pentru jigodie! toata lumea in picioare.

    pai daca nu intelegi o sa iti zic ca se refera la un soi de discutie ceva ce am asistat mai demult in care unii de la morningstar (ziar de bastina) se plangeau nevoie mare ca nici dreq nu le mai cumpara ziaru si ca nici macar gratis nu mai vor oamenii sa il citeasca ca acum toata lumea citeste bloguri sau interneti si ca mai departe cugeta sarmanu ziarist ca aia manipuleaza opinia publica ma nene. eu am ris, n-am zis nimica insa vezi mare e gradina

  5. Noiembrie 17, 2009 la 6:47 pm

    oooooo, pai inseamna ca evoluezi man, dpdv filozofic, sau macar ca iti imbunatatesti engleza. ideea mi se pare mese cu cartea, o sa razi da da’ imi aminteste de ce citesc acu – ceva care se cheama „minunata lume noua”, aldous haxley (numa’ numele si ar trebui sa fii impresionat). in lumea asta noua, totul e beton, starea de fericire si implinire iti este antrenata de copil, casta din care faci parte iti e predestinata, totul e manipulare genetica, daca totusi ti se intampla sa te simti deprimat ti se sugereaza droguri. evident, totul se prabuseste cand un „salbatic” se iteste printre ei. finalul, ca orice sf de la anii 1930 (cand a fost scrisa cartea), contine dialogul matrixian intre arhitect si salbatic, in care 1 ii povesteste lui 2 de ce sunt interzise filozofia, stiintele si etc. mare chestie, evident salbaticul sustine ca toti sunt niste sclavi si ca prefera viata de rahat in locul celei fericite. sa-mi zici daca asa se termina si hayek, desi il banuiesc ca o ia pe chestii politico economice, da’ tot acolo ajunge. deci ajunge!

    sugereaza-i managerei tale o abordare organica, in care folosesti templaturi pentru skeletele de procese, fara ca procesul in sine sa fie pre-definit. permite o variabilitate in jurul scheletului de 5% (masurat in distanta hamming de la frunza la nod), si ca sigura chestie de la care nu ai face rabat ar fi un haiku (sau macar un hentai).

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

