extremism cultural


e ceva gresit cu dobitocii astia. ma gandesc la treaba asta de zeci de ani, totul a inceput cu mr bean. imi aduc aminte ca eram prin scoala generala si am ramas interzis sa vad ca asa ceva lumii ii pare hazliu. mr bean in cel mai bun caz era ceva ce indemna la grija spitaliceasca si medicatie psihiatrica.
am inceput sa ma gandesc de ce rade lumea la asa ceva, ma rog vorba lunga, proces si research, studiu comparativ cu tot felul de chestii, dat vina pe diverse, pe sisteme etc. dupa aia a venit muzica. nu am inteles niciodata thrash metal, chestiile alea grele, chinuitoare. ce-i mana pe ei in lupta. am crezut ca din cauza comunistilor. dupa aia am dat vina pe capitalisti. feudali si pasoptisti. de ce se ajunge la chestii din astea, la finetzuri extreme? am dat vina pe modernism, cred ca sunt din ce in ce mai aproape, e vorba de cultura, de anvergura civilizatoare a contextului cultural. cu cat mai abitir incercam sa ne modelam dupa curent, cu atat mai imbecili suntem. vezi emo, rockerii, hipiotii, idiotii, romanticii, modernistii, imagineaza-ti barocii, comunistii, marxistii, nazistii, renascentistii. totul se leaga la filonul culturii. totul se imbina si se impleteste in cultural si izvoraste din cultural.

asta e ceea ce ziceam. nu ai cum sa creezi ceva in afara culturii, asta e valul care te poarta si daca te nimeresti pe el, ai sansa sa iti aduci aportul in contextul acelei viziuni pe care ti-o confera valul respectiv, la momentul respectiv. altfel sa fim seriosi, nu am auzit pe nimeni in ultimele luni compunand ceva baroc. deci esti prada abordarii culturale si esti vrei nu vrei slujitorul acesteia. evident ca creatia individului pentru a fi valoroasa trebuie sa includa elementul de originalitate insa acesta se inspira si continua sub litera de lege, ceva pre-existent: o miscare spirituala, o directie eclectica, un curent artistic.

  1. Noiembrie 8, 2010 la 5:56 pm

    O sa te enervez, da’ mr. Bean este rezultatul combinatiei intre meschinarie (a caracterului jucat, poti sa o recunosti in masca hidoasa asumata) si aplicarea nemiloasa a legilor lui murphy (uneori a karmei), impinsa in grotesc. Daca recunosti oricare din cele doua, s-ar putea sa te amuze, nu multi insa au reusit sa treaca de masca.
    Altfel insir ce gasesc eu in thrash – adrenalina, variatie, ritm, viteza, riff-uri turbate combinate cu uneori armonii de-a dreptul simfonice, acorduri ne-majore (folosirea tritonului == diabolus in musica), instinct animalic dezbracat de rigori sociale, primitiv, anti-eticheta, anti-popular. Desigur, si tricouri negre. Ce nu am gasit? Femei, alea erau la concertele cu alde britney.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

