Prima pagină > Articole, baliverne, cugetare > rusine, teama si sila

rusine, teama si sila


citeam niste articole din presa neaosa unde romanii isi bagau picioarele in orice era diferit de dansii. e un subiect de discutie asta, insa am gasit un comentariu scurt si cuprinzator. surprinde esentialul si imi reprezinta starea de spirit apropo de aceasta tara: „mi-e rusine , teama si sila de romani ”

recunosc ca sunt chinuit de dileme, ma trec convingeri ca tara aia nu mai are nici o sansa, in acelasi timp in care zic ca exista totusi inca o minoritate interesanta si o majoritate manelista. Intre o clasa politica alcatuita din tonti sau invartiti, o clasa economica revolutionand in jurul spagii si misculatiilor, si a unei culturi (imaginea publica curenta a „tarii”) inecate de tiganie, mi-e greu sa mai sper. Asa ca pe langa rusinea, sila si teama, pot sa adaug ca mi-e si mila de romani, vorbesc de minoritatea interesanta.

minoritatea interesanta e de altfel unica, ori poate ca inca n-am identi ficat o pe alte plaiuri insa ma tem ca de fapt ea nu exista. modelul intelectual romanesc e de sorginte ruseasca daca imi dai voie, fara a insemna o denigrare la adresa vreunora

Exista ceva acolo, mai sunt inca concerte simfonice, mai un teatru, bill e inca acolo, etc. Deci o minoritate inca interesata de cultura este. Cat despre model intelectual, nici nu stiu daca e rusesc, eu nu vad spleenu’ care mi s-ar parea ca i-ar caracteriza pe rusi, cat mai degraba o corceala extrema, balcanica, intre tot ce misca cu tot ce se poate. Ma rog, nici nu sunt la curent cu ce-au mai facut rusii in lume, nici Crima nici Pedeapsa n-am terminat-o, a fost prea realista, am simtit povara pedepsei inainte sa ajung la crima.

confuzia mea cu rusii ar putea avea probabil sorginte in modelul de disidenta care a existat la rusi, presarat cel mai adesea cu ingredientele sacrificiului suprem sau inchisoarea in siberia. in intelectualul roman exista de asemenea aceasta slabiciune, poate are de-a face cu romantismul intarziat. Chestia e insa ca in tarile noastre, si in special in jurul meu, nu vad pe vreunul care sa fie in stare sa renunte nici macar la bbq pentru o idee. In tarile noastre astfel de comportament e considerat undeva intre insanity si ofensa. Ceea ce nici nu stiu ce sa zic, e foarte practic e drept insa mi-ar place sa existe niste indivizi din astia care sa mai tulbure plictisul imbaxit al obedientei uniformizate ale imbuibatilor.

  1. Noiembrie 11, 2010 la 5:21 pm

    Am observat de-a lungul timpului ca fiecare popor are acest gen de discurs. Fiecare popor are varianta lui de „mi-e rusine, teama si sila…”. (Bine, in afara de francezi care cred ca si-ar declansa secventa de autodistrugere daca ar ajunge la astfel de idei.) Toti, inclusiv francezii de data asta, ii injura pe politicieni.

    Peste tot exista o minoritate interesanta si o majoritate manelista. Pana la urma important este drumul pe care ti-l alegi si felul in care ajungi pana la acea minoritate. Mai treci prin jeg, mai esti bombardat cu manele si tiganie, dar in principiu se poate.

    Cum zice marele Cartman:
    „Kyle, this is the way the world works: if you wanna find some quality friends, you have to way through all the dicks first!”

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

