Despre frica


azi siberia

http://www.ziare.com/magazin/inedit/ce-a-mai-ramas-din-orasele-siberiene-din-vremea-urss-galerie-foto-1055174

mai stai un pic sa dea incalzirea globala, dupa care o sa vezi tu migratie in sensul ala. si cand zic „un pic”, ma refer la scara geologica vorbind.

spune-mi daca esti in stare sa asculti treaba asta cu conquering fear:
http://www.cbc.ca/documentaries/thechoice/

Cam lung si cam simplist pentru gustul meu. Nu cred ca tre sa fiu rabbi(t) ca sa scot din mine chestii de-alea. Partea proasta e distanta intre teorie si practica, stiu ca nu e cazul sa ne temem, e greu insa sa ajung acolo. Stiu ca in principiu rechinii nu ataca, si totusi de ambele dati cand am dat nas in nas cu unul m-a prins o panica animalica, incontrolabila. Mai departe, si din pacate, distanta aia intre teorie si practica de obicei se cucereste cu niste preturi, no pain no gain, but sometimes pain without gain (citez dintr-un poster vazut candva aici – http://www.despair.com/lithographs.html, ma amuza la lacrimi, textele posterelor sunt sub buton).
parerea mea:
– intr-adevar nu e cazul sa ne fie frica.
– in punctul in care nu-ti mai e frica ajungi dupa niste eforturi si uneori dupa ce o iei in freza.
– continuand punctul de mai sus, adunatul de luat in freza este extrem de nociv oricarei personalitati.
– in final, uneori e pur si simplu greu de depasit situatia curenta, convenabila, pentru o pasii durerori care ar putea duce catre o fericire teoretica.

Sa ascult si restul de juma de ora?

tocmai vroiam sa zic: tu n-ai ascultat nimic din ce zice rabi. are chestii misto. mi-a placut chestia aia cu dumnezeu si indoielile. sau aia cu fear of rejection

scuze, precedentul a plecat gol. Terminat auditia, din pacate mie nu mi-a spus nimic.
Tot ce „alege” asta in final este complet diferit de orice „aleg” eu, rationamentele pe care le face alegand diverse imi sunt complet straine. Crede intr-un principiu antropic (eu cred intr-un univers inuman, nu opus umanitatii cat indiferent la umanitate), sustine ca oamenii sunt singurii care se prind ca sunt muritori (de unde oare o sti chestia asta, i-as trimite o poza cu pestele meu care de o saptamana sta intr-un colt in acvariu, sunt convins ca e pe duca si stie, dragul de el), crede ca singura informatie interesanta despre apa este gustul, nu compozitia (cand de fapt compozitia ne permite s-o cream, in caz ca incepem sa-i ducem lipsa), in rest spiritualism de sorginte religioasa.
Intr-adevar, nu tre sa ne temem, da’ nu din cauza de ce zice, el sau dumnezeu, ci din cauza de efect psiho-fiziologic – frica paralizeaza.
Altfel, daca e sa compar cu ce as putea scoate de la un preot ortodox, parerea mea e ca asta e mai bun.

te contrazici cu rabi, el e rabi tu popa. evident e intre voi.
pe partea ailalta, exista acel individ care a sunat si a trantit-o pe aia cu „mi-e frica de succes”. mi se pare copilaresc insa tocmai despre asta e vorba. asociaza treaba asta cu gagalicea. eu m-am gandit la a mea si la faptul ca ii e frica de failure, de greseala etc. auzi am mai vorbit despre asta. exista bucati de mesaje superbe pe care le gasesc in tot felul de chestii. imi dau frisoane. poate sunt gay o sa zici insa cand trag linie la capatul recitalului unui individ, fie el rabi sau nu, ii insumez chestiile misto. ma jur pe rosu ca n-am nimic cu tine pentru faptul ca tu reusesti sa tii minte unde au comis hentz si unde au gresit. incep sa ma fac zen, nici nu gasesc sens in 90% din contradictiile pe care le am cu cei din jur. adica fiecare are o opinie, daca difera de a mea nu inseamna o invazie a intelectului meu sau a dreptului meu de a avea dreptate. in marea parte a discutiilor pe care le am (nu numai cu tine) vorbim despre interpretari, despre dubii, despre tipuri de comunicare.
conflictele sunt in majoritatea cazurilor intre tipuri de personalitate si nu relativ la content. content related nu e la modul ca 1+1 = 2 sau nu.
sunt chestii de genul: cola e buna sau nu, afara e cald sau nu chiar, iti trimit tie developmentul intai si dupa aia lu jim sau intai lu jim si dupa aia tie ? cred ca si intr-un fel si in altul tot aia e.

Care sunt chestiile misto pe care le-ai gasit, mie alea mai nasoale mi-au atras atentia, si probabil ca sunt nedrept.
Am o problema fundamentala cu tipul, in sensul in care el crede ca raspunsul trebuie cautat in comunitate (mergi la sinagoga, zice el, in fiecare zi), in timp ce eu cred ca raspunsul trebuie cautat in individ (trecut printr-un soi de proces de autocunoastere care-ti permite sa stii pe ce picior dansezi in majoritatea cazurilor, restul se aproximeaza). Poate am inteles aiurea, nici ca mai ascult o data chestia aia

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

