Prima pagină > Articole, baliverne, idei ratate, obsesii > Absconx pe sens dublu

Absconx pe sens dublu


Din pacate ma tem ca interpretarea absconsului (si interpretarea ca totul este de fapt abscons) este una din tarele (preferate ale) comunismului (in sensul in care prostii tot timpul sunt suspiciosi si se intreaba care e „de fapt” sensul ascuns si mai ales malefic, conspirativ, al lucrurilor), si in asta includ si miscarile supra-ne-realiste, care s-au intamplat cam in acelasi timp (sa nu uitam ca lenin a inceput pe la 1917 misculatiile adevarate, suprarealismul cam tot atunci). In fine, e interpretabil.
Apropos de sensuri ascunse, ce consider ca fiind literatura adevarata nu are asa ceva (sau nu ma prind eu). Unu’ din cele mai vestite poeme pa lume e If a lu’ Rudyard Kipling – http://en.wikipedia.org/wiki/If%E2%80%94 – explica-mi ce are abscons in el. Partea proasta e ca poetii nostri incep sa se piarda in metafore si versificatie si uita mesajul, extrem de des inexistent (sau care nu merita mai mult de un rand, fiind banal sau ignorabil).
Si, ca m-ai intrebat de valoare, ma bucur ca nu m-ai pus sa o definesc, ci ca ai mers la „obiect”, subiectivul ei. Cand ma gandesc la valoare, imi sar natural si imediat in cap Da Vinci, Michelangelo, Van Gogh, Monet, si sa-mi fut una daca imi mai vine si altceva in cap. Culmea, percep valorile astea ca fiind complet diferite de chestiile „mele”, printre care as insira Magritte, Urmuz, Jerome K Jerome, Leonida Neamtu, Aivazovksy si Adriana Lima, plus conversatiile noastre pe email. Probabil ca-mi scapa diverse. Nu stiu insa daca-mi vine sa consider ceva de valoare in istoria lumii, nu pot asocia valoarea cu istoria nicicum.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

